ForWhatIt´sWorth

Lördag 2 Maj

Publicerad 2015-05-02 18:28:20 i Allmänt,

Vaknade 06:30 idag av att det var osämja hos grannen mellan henne och hennes dotter, påminner mig om vikten av en god uppfostran, annars får man ett litet helvete allteftersom de växer upp.
 
Så gav upp tanken på att somna om och gick upp och gjorde lite kaffe istället. Första promenaden med Biggie blev av vid 09:00 sen började jag göra mig iordning för att åka till TunaPark och införskaffa en bok att tillbringa lördagen med :) Dock hade personalen som jobbar på akademibokhandeln antingen försovit sig eller fått för sig att det var söndag idag för medan alla andra affärer öppnat hade de stängt.
 
Gick förbi H&M för att kika efter linnen och tröjor till mig som inte sitter tajt, är så öm i magen så vill ha nåt lite lösare. Hittade ett brottarlinne och en blå tröja i skönt löst material.:)
Eftersom bokhandeln inte öppnat ännu gick vi vidare och kollade lite kläder i andra affärer, dock utan att hitta något av intresse. Så vi hamnade på Espresso House med varsin kopp kaffe samt en minibrownie med apelsinkrokant, så gott!
 
 
Efter fikat gick vi till bokhandeln som nu hade öppnat, vi sa godmorgon till personalen som skrattade lite smågenerat ^^ Hittade en roman som fick följa med hem :) Hade egentligen tänkt köpa andra boken av Susanne Boll då jag nyligen läst den första och gillade sättet hon skriver på, hade otur att den var slut och jag hade isåfall varit tvungen att beställa den vilket inte kändes aktuellt nu då syftet med dagens bokköp var att jag ville ha en bok att läsa IDAG.
 
När vi kom hem gick vi en promenad med Biggie för att sedan äta vi en lättare lunch och jag började läsa i boken. Plötsligt blev jag väldigt trött och snurrig och gick och lade mig i sängen en stund och somnade till. Chrille åkte iväg till en kompis en sväng så jag och Biggie snarkade vidare en stund. Efter några timmar gick jag upp, yr i skallen, måste resa mig upp väldigt långsamt i dagsläget för att det inte ska svartna för mig. Började förbereda middagen, marinera köttet och grönsakerna. Lade Biggies mat i blöt och tänkte gå en promenad med honom. Mötte upp Chrille i trappuppgången då han kom hem från polaren sen gick vi ut en sväng.
 
Började med maten när vi kom hem och måste säga att jag blev nöjd med dagens middag då det blev riktigt gott ! :) Fuskade lite och gjorde "fanta" (sodastream) till maten, dricker dricka så sällan så unnade mig det idag!
 
Just nu sitter jag i soffan och bara är, tänkte dock sticka till ica om en stund och köpa frukt och mjölk. Skönt att ha det hemma när jag vaknar imorgon så slipper det första jag behöver göra vara att handla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela