ForWhatIt´sWorth

Födelsedag och Grekiska kolgrillsbaren

Publicerad 2015-05-10 15:01:50 i Allmänt,

Blev bjuden på valfri restaurang av älskling då jag fyllde år i tisdags. Jag valde den grekiska kolgrillsbaren här i stan då jag hört många säga att maten är fantastisk där. Igår hade älskling bokat bord där. Inredningsmässigt var det mysigt, man fick ett gott intryck med vänligt mottagande.
 
 
Tyvärr så strulade personalen till vår beställning, den ena hade inte koll på vad den andra gjorde. Vi gjorde vår beställning (förrätt och varmrätt). Precis när vi beställt kom en annan i personalen och ville ta vår beställning? Sen satt vi och väntade och väntade på förrätten, kände att jag blev irriterad över att det tog sån tid att få lite bröd. Efter en lång väntan kom plötsligt varmrätten ut. Chrille frågade vad som hänt med förrätten och personalen såg mycket förvånad ut över att vi inte fått den. När denne gått för att fråga vart den tagit vägen kom efter en stund en annan i personalen och beklagade och sa att vår förrätt troligtvis gått ut till fel bord, att vi kunde få den samtidigt som varmrätten och att de bjuder på förrätten eftersom det blev som det blev. Vi tackade och sa oss nöjda med det förslaget.
En liten stund senare kommer en annan personal och förklarar att förrätten gått till fel bord och frågar om vi vill ha den ändå?!! När vi sa att dennes kollega precis pratat med oss om förrätten försvann den personalen fort från vårt bord.

 
Men trots strulet med maten får kolgrillsbaren bra betyg från mig, för maten var verkligen kanon! Och vi behövde inte betala för förrätten så det kändes som att de räddade upp situationen något. Sen vore det bra om det i framtiden är samma personal som ansvarar över ett bord. Vi hade totalt fyra olika ur personalen som "tog hand" om vår beställning och betalning och det blev liksom ingen ordning.
 
Men som sagt, den goda maten och att personalen trots allt var väldigt trevlig gör att vi högst troligt kommer gå dit igen, och hoppas på att strulet vi upplevde igår bara var en engångsförteelse :)
 
Min varmrätt : Laxsouvlaki med halloumi, pommes, sallad och tsatsiki. Så gott!
 
Tack älskling för en mysig kväll ute, en underbar födelsedagspresent!
 
På min födelsedag tisdags åt vi middag tillsammans med Chrilles mamma här hemma och jag blev firad med både tårta, blommor och presenter :) Av min fina älskling fick jag tårta, tio röda rosor, presentkort på en timmes gravidmassage och ett presentkort så jag kan köpa en ny handväska. Chrille och hans mamma hade uppenbarligen pratat ihop sig för av henne fick jag ett presentkort på en klippning hos min favoritfrisör. Förutom det fick jag även en jättesöt silverring av Chrilles mamma :)
Av min fina farmor fick jag 500kr insatt på kontot. När jag kom hem från jobbet i fredags väntade ett brev på mig hemma från min syster som köpt en "bola" till mig, eller en änglasmycke som det också kallas som har en lång halskedja så den hänger över magen.
 
Den mexikanska bolan, eller gravidbolan, är ett vackert smycke för gravida. Inuti gravidbolan finns en liten xylofon på vilken en boll dansar runt och avger ett svagt, vackert ljud när kvinnan rör sig. Genom att bära smycket långt ner på magen kan barnet höra ljudet.
Från cirka 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födelsen känner barnet igen ljudet och blir lugn av det.
Namnet änglasmycke har det fått efter en sägen som säger att pinglans ljud ska hjälpa barnets skyddsängel att hitta det.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela