ForWhatIt´sWorth

1 Maj 2015

Publicerad 2015-05-01 10:03:13 i Allmänt,

Så skönt med lite ledighet :) Tänk att det alltid ska vara så ruggigt väder valborg/första maj?
Idag ska vi shoppa bebiskläder ! <3 Ska gå ner på stan sen när det öppnar vid 12, lär vara massa människor eftersom det är första maj men vi får väl försöka knuffa oss fram ;)
 
Vi börjar få ihop ett start kit med saker vi behöver til bebis men än är det mycket saker kvar att fixa.
Vi köpte barnvagn av min kollega Maria, en Teutonia vagn som hon gav 11000 för och vi fick köpa den för 3000. Den är i jättefint skick och består av både en ligg- och sittdel, vi fick med åkpåse till vintern, regnskydd och skötväska också.
 
Barnvagnen är det "största" vi köpt. Då vi inte vet vart vi kommer bo än koncentrerar vi oss på att köpa de mindre sakerna nu och köper säng sen när det löst sig med boende.
Vi har en del kläder, kläder att ta med till BB bland annat och herregud vad små de är! Vi har en papperskasse som vi samlar kläder i som börjar fyllas nu. Vi fick lite bebiskläder av Chrilles mamma som hon köpte när hon var i Italien, från sex månader, så nu har vi kläder att ha lite längre fram också. :)
 
Idag tänkte vi kika efter byxor i lite tjockare material, strumpor som inte åker av fötterna samt pyjamas. Då bebis gissningsvis kommer kika ut i början av oktober (BF 4 oktober) kommer sommarvärmen börjat försvinna då och då behövs lite tjockare kläder. Jag är glad att vi har en åkpåse till bebis, den ser ut som en liten varm och skön sovsäck. Då behöver vi inte oroa oss att bebis kommer frysa när den åker i barnvagnen i vinter. <3
 
Nu ska jag börja göra mig iordning, duscha och gå ut på vovvenad med Biggie.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela