ForWhatIt´sWorth

Socionomexamen

Publicerad 2013-11-21 15:22:28 i Allmänt,

Nu börjar det hända grejjer. Pratade precis med examinatorn för godkännandet av min beräkningsuppgift i tillämpning i hälsoekonomikursen. Inom en vecka har jag mina 210 högskolepoäng och kan ansöka om min socionomexamen. Går inte att beskriva känslan jag har nu. Så jävla AWESOME !
 
Känns så skönt att jag är så nära målet, att jag äntligen orkar ta tag i det och få min jäkla examen. Passar bra nu när jag är sjukskriven, att få en morot till att fortsätta kämpa även om det för tillfället känns grått. Kunde inte sova inatt heller, så tänkte att jag likagärna kunde vara produktiv. Så vid halv två inatt var jag och biggie ute på en timmes promenad. Vid tre bakade jag bröd xD
 
Bjöd Robin på det till frukost imorse, han såg mer än nöjd ut. :)
 
Just nu håller jag på att storstäda, är snart klar. Tvätten går i tvättmaskinen och jag börjar få allmän ordning på saker. Det är skönt, mår sämre när det är stökigt. Har varit duktig på att ta min medicin också. Tyvärr är det så att när människor börjar må sämre tappar man lusten på att ta medicinen. Är det inte ironiskt?
 
Klockan 18 får jag besök av en vän som ska kolla film, därav min städning ;)
 
Biggie ligger och sover och är allmänt nöjd. Var på djuraffären och köpte mat åt han igår och passade på att väga honom. Han har fått jättemycket muskler då jag verkligen har hårdtränat honom med mina långpromenader. Gissade på att han skulle väga runt 10,2. Han vägde 9,9. Så snart är min lilla skrutt (som inte är så liten längre) uppe på tvåsiffrig vikt. Passar honom alldeles utmärkt, han är så himla fin nu. Jag är stolt över att jag lyckats få honom så fin på kort tid. Han är vältränad, har lärt sig massa nya kommandon, exemfri och jättebra i magen tack vare nya kosten och han trivs jättebra hos mig. Lyckligare och lugnare hund får man nog leta efter. Jag har skämt bort honom nåt otroligt med kärlek. Gosar ihjäl honom och han är mer än nöjd över det.
 
 
<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela