ForWhatIt´sWorth

Party

Publicerad 2013-11-17 13:31:00 i Allmänt,

Tänkte ha en lugn kväll hemma igår, men som vanligt blev jag rastlös efter ett tag och bestämde mig för att gå ut :) Blev bara en cider och en öl, men var skönt att komma ut från lägenheten och hänga lite med människor jag tycker om.
 
Började dagen med att baka scones till brunch, så otroligt gott är det.
Varma scones med smör och jordgubbssylt <3
 
Jag har bestämt mig för att sluta röka, jag har verkligen inte råd. Sen är det verkligen dags att sluta blunda för att det dessutom är ohälsosamt och att man luktar skunk. Önska mig lycka till !
 
Snart ska jag gå ut på en långpromenad med Biggie, det är jättefint väder ute så måste ju bara vara ute! Mår rätt okej idag. Såklart blir jag påmind om hur dåligt jag mådde häromdagen när jag tittar på min arm. Men försöker fokusera på att tänka framåt och göra det bästa av situationen. Ta hand om armen så den läker så bra den kan. Enligt läkaren var såren fina och skulle inte ge så mycket ärr. Hoppas läkaren har rätt. Väntar på att få en kallelse till min läkare på mottagningen. Vet ärligt inte om jag orkar gå tillbaka till jobbet om en vecka. Men får ta en dag i taget och försöka att inte räkna ner dagarna och bli stressad av att jag "måste" vara i form om en vecka.
 
För några dagar sedan ringde en läkare/psykolog (osäker) från mottagningen. De ska starta ett så kallat "bipolärprogram" som ska hjälpa en att förstå sin sjukdom bättre och dessutom träffa andra människor i samma ålder som har bipolär sjukdom. Programmet kommer bestå av tolv träffar, fyra innan jul och 8 efter. Tar verkligen emot all hjälp jag kan få. Vill bli frisk från den här skiten om jag kan.
 
Nej nu blir det ut i det fina vädret!
 
 
Tittut !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela