ForWhatIt´sWorth

2013-04-27

Publicerad 2013-04-28 00:02:00 i Allmänt,

 
Fick sovmorgon till 9 idag, sen gjorde vi skiftbyte så Ronnie som hade varit upp sen typ 6 med Ami fick vila lite. Då passade jag och Ami på att ta en långdusch och leka med muggar som fylldes med vatten och hälldes på varann.
 
Du har tillfört så himla mycket glädje i mitt liv, genom dig ser jag framåt. Tänker på allt vi ska göra i sommar, äta glass, bada, kanske parken zoo m.m Hade omöjligt kunnat bli bonusmamma till en mer underbar unge än du Amilia. Jag älskar dig nåt så otroligt mycket. Du kommer först i alla lägen. Att barn får en bra uppväxt med mycket kärlek och trygghet är något som jag brinner för. En stabil grund att bygga vidare på.
 
När vi duschat klart och Ami valt dagens outfit (klänning såklart) började vi baka havreflarn, Ami fick röra ihop ingredienserna och var superlycklig. Om kakorna blev uppskattade av oss alla tre ? Om jag säger såhär, det finns inga kakor kvar. (:
 
 
Efter lunchen gick vi ut på promenad, först till coop och köpte bröd att mata ankorna med. Sen gick vi till ån där ankorna håller hus och Amilia tyckte det var jätteroligt att mata dem även denna gång (och jag haha).  När vi matat klart ankorna gick vi till lekparken och gungade, klättrade och åkte rutschkana.
 
 
Sen gick vi hemåt och hämtade Amis cykel. Hon har blivit så otroligt duktig på att cykla trehjuling nu! Men hönsmammig som jag är går jag bredvid henne när hon cyklar så jag kan använda mina överaktiverade reflexer utifall hon skulle ramla. När Ami var trött i benen gick vi tre upp till lägenheten och började med middagen som idag blev köttfärssås och spaghetti ala stina. Amilia åt jätteduktigt.
 
 
När vi ätit klart ville hon ut och cykla igen, självklart fick hon det! Gick ner med cykeln och Ami, sen kom Ronnie och gick några varv med henne. Då passade jag på att kolla om det fanns någon tvättid ikväll för det brukar inte vara så många som tvättar på lördagar här. Jag fick tvättid på direkten. Så medan Ronnie lekte med Ami fixade jag med tvätten och städ.
Dammsög hela lägenheten och torkade bänkar och bord, diskade all disk. Bytte till rena sängkläder i min och ronnies säng, finns det nå mysigare att kura ner sig i det <3
Medan Älskling nattade ami sprang jag sista varvet i tvättstugan för att hämta alla kläder. Sen när jag burit upp dem hjälptes vi åt att sortera och vika och slutligen lägga in i våra garderober. Tänk vad mycket lättare det är när man är två <3
 
Nu är jag sådär konstigt trött igen, jag är trött i kroppen, men inte i huvudet. Tog en zopiklon (sömntablett) men när min hjärna rusar iväg i tankarna hjälper inte sömntabletter...
Men nu ska jag stänga av datorn, lyssna på musik och försöka slappna av. Min sista sjukskrivningsdag är imorgon. Men jag kan inte påstå att jag mår så mycket bättre. Får nog ringa läkaren på måndag och be om förlängd sjukskrivning i alla fall. Känner att det är ostabilt än och om jag börjar köra på i vanligt tempo kan det leda till att jag faller igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela