ForWhatIt´sWorth

Funderingar

Publicerad 2012-10-16 20:50:00 i Allmänt, dagbok,

Börjar som sagt må mycket bättre. Var hos läkaren på psykiatriska mottagningen för drygt en vecka sen. Trots att jag sa att jag mår bättre så skriver han ut ytterligare en medicin. Nu när jag tänker efter förstår jag inte varför? Varför ska jag ha ytterligare en medicin om jag redan börjar må bättre och höjningen av mina antidepressiva inte nåt full effekt än då den byggs upp långsamt i kroppen? Hade önskat att han hade förklarat lite mer hur han tänkte, men då han inte behärskar det svenska språket så bra så är det svårt. Tyvärr så blir det tillslut att jag sitter och håller med, ni vet när man sagt "va?" ungefär tre gånger och sen bara nickar instämmande för att inte verka dum. Som att det är att vara smart, gick hem därifrån med massa frågor som jag vill ha besvarade..
 
Hade tid med terapeuten idag och diskuterade det och har bestämt mig för att sluta med den nya medicinen. Dels för att ja känner att den inte är rätt för mig, jag är inte bipolär. Jag har inte genomgått en utredning och det känns inte okej att han prackar på mig en diagnos när han träffat mig två gånger, dessutom utan att ens tala om det för mig. Hans beskrivning av medicinen stämmer inte. Han sa att det skulle vara "ett komplement till mina antideppresiva" en stabilisator. En annan sak som gör att jag väljer bort den är att läkaren sa att man inte skulle bli avtrubbad av medicinen. Men jag fungerar inte i vardagen, är jättetrött hela tiden, totalt avtrubbad och märker knappt vad som händer runt om kring mig, känns som att någon har hällt lim i min hjärna. Har inte tagit mig upp till skolan, går runt som i en bubbla. Jag har inte ångest, men det känns som att jag inte har sovit på flera dagar så det är lite tufft att för jag har ingen energi.
 
Nu är Amilia här, hon ligger och sover och jag är barnvakt då Ronnie så gärna ville se på fotbollsmatchen som går på femman, en kanal som vi inte har. Så han drog till en killkompis för att kolla på den :) Amalias favorit är nallepuh, så jag köpte en nallepuh gosedjur och en boksamling med 12 små böcker med nallepuh berättelser. Köpte även kläder till henne, byxor, tröjor, strumpor och vantar. Köpte även en reflex i form av katten jansson. Vill att sötungen ska synas. För syns man inte så finns man inte för bilister och liknande, så köpte en för att kunna känna en större trygghet när vi är ute :) Hon hittade alltihop direkt när hon kom hit och blev överlycklig, sötuggla <3 Hon har inte släppt nallepuhgosedjuret sen hon kom hit och nu sover hon med den. Hon är så fin, världens underbaraste unge. Inga problem med att natta henne inte, somnade direkt :)
 
Mina böcker som jag beställt kom äntligen idag så jag ska läsa lite sen när jag pratat färdigt med min fina vän Thomas i mobilen :) Sååå. Nu dricka te och läsa "De svarta riddarna" av margit sandemo, äntligen fått nr 3 och 4. Väntat i över en vecka då det blev en försening från förlaget. Men den som väntar på något gott ^^
 
 
Pussåkraam / Stina mini mo
 
 
 
Folk säger att sanningen gör ont.
Men det enda som inte tål sanningen är illusionerna.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela