ForWhatIt´sWorth

What a day..

Publicerad 2012-07-23 20:59:39 i Allmänt,

Jag tror att det mesta som kunde gå snett gjorde det idag. Fast en del bra saker har hänt som överväger som tur är.. Aja. Dagen började med att jag var trött som en strumpa av någon anledning. Tror att förkylningen gör mig trött. Skyndade till jobbet och kom dit några minuter innan sju. Skulle vara hos första brukaren redan kvart över idag så skyndade mig att ta en bil och åka dit. Precis när jag skulle gå in insåg jag att jag glömt ta med både lappen där de står vilka brukare jag ska gå till och en jobbtelefon.. Som tur var hann jag åka dit efter första brukaren för den ville inte ha hjälp med allt som den kan få hjälp med..
 
Trodde att allt löst sig och tänkte att den här dagen kommer nog bli bra ändå. Ända till jag kom till tredje brukaren och insåg att jag glömt ta med en sak från lokalen som den skulle ha. Så det var bara att åka in till lokalen igen...
 
När jag skulle ha lunch passade jag på att försöka köpa månadskort till jobbilen eftersom parkeringslappen gick ut idag. Stod vid den där jäkla biljettautomaten i en evighet men det hände ingenting. Gick in och bytte till ett annat kort men det hjälpte inte heller. Tillslut kom en annan personal ut som sett mig genom fönstret och försökte hjälpa mig med samma resultat som mig. Ringde biljettsnubbarna och då visade de sig att det var fel på frammatningen av biljetter. Men de lagade den i alla fall så efter många om och men fick vi ut en månadsbiljett.
 
När jag ätit lunch åkte jag vidare på matrundan, sen skulle jag vara duktig och åka tillbaka till lokalen för att hämta en sak till en brukare som skulle finnas där. Men såklart gick den inte att hitta. Stod så konstigt på lappen så vi fick ringa massa personer innan vi kom fram till hur den skulle lämnas och vart fan den var..
 
Resten av dagen var dock krångelfri, en hel timme alltså. haha. Fick i alla fall besked om att mitt tidsbyte på fredag hade blivit godkänt vilket innebär att jag slutar ett ! Kollade tågtider till Sandviken och det går ett tåg 13:52 :D Perfekt väl !
 
Kom hem från jobbet och lagade middag och tänkte att jag inte skulle ta ett steg utanför dörren mer idag. Men kom på att jag var tvungen att handla lite. Givetvis spöregnade de på vägen hem och jag hade inte med mig ett paraply.. Jonathan stod på balkongen när jag kom gående från affären och flinade lite och undrade om jag inte tyckte att vädret var härligt.. MÖÖÖH !
 
Men nu är biljetterna till och från Sandviken bokade till helgen och jag kommer få träffa min underbara älskling !! Iiiih vad jag längtar, var flera veckor sen vi sågs..
 
Nu är M på väg hit och ska se på film med mig och J. Sen blir det sova så jag är pigg imorgon på jobbet. Det kan inte bli värre än idag iaf (ta i trä) ;)
 
Puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela