ForWhatIt´sWorth

Tentaskrivande

Publicerad 2012-01-12 00:08:21 i Allmänt,

Känns som att mitt liv består av tentaskrivande, att slappna av och bli sjuk för att sen bli frisk och skriva en ny tenta.
Har en hemtenta att skriva om etik och ojämlikhet som skapat stor förvirring hos mig. Om man tittar tillbaka i tiden på vilka uppfattningar människor hade då, uppfattningar som i dagens samhälle är helt oförståeliga kan man ju bara tänka sig hur dagens uppfattningar ses om hundra år.
Men ikväll har jag i alla fall påbörjat två frågor, skrivit en sida på den ena och en halv på den andra. Så jag känner mig nöjd för ikväll. Tur är väl det, för nu börjar jag skriva så flummigt att jag knappt själv förstår vad jag menar.
Imorgon är det seminarie två på förmiddagen och föreläsning på eftermiddagen. Ska försöka hinna med att avsluta en fråga (helst två) innan fredag. Tentan består av sex frågor som ska besvaras med 1-2 sidor var. På fredag bär det av till charlottenberg för att fira pappa som fyller år så den här helgen kommer det inte bli något pluggande. Vilket innebär att jag får plugga järnet nästa vecka. Tur att vi fick tre dagar till på oss att skriva tentan !
Nej dags att hoppa i säng kanske så jag inte är helt död imorgon, natti :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela