ForWhatIt´sWorth

Praktiken och dop

Publicerad 2011-09-07 19:03:34 i Allmänt,

Dagarna bara flyger fram, är inne på andra veckan på praktiken nu. Har haft både bra och dåliga dagar men trots lite krångel så trivs jag jättebra på praktiken. Eftersom det är chefen som är min handledare så har jag fått möjligheten att testa vara med på alla delar inom eductus. Har varit med på jobbcoachningssamtal, sfi(svenska för invandrare) lektioner, workshop, rehabiliteringsmöte.

Har även fått två egna uppgifter att göra under praktikperioden. En av dem är att medverka på ett seminarium tillsammans med två coacher :) Den andra uppgiften som jag fick idag är att jag ska fylla i ett häfte jag fick av en jobbcoach, alltså själva underlaget de använder på sina deltagare som ska hjälpa dem att få fram sina kunskaper, egenskaper, erfarenheter och intressen (KEEI) som ska fungera som ett hjälpmedel för att senare kunna skriva ett bra cv och personligt brev. Detta är både för min egen skull och för jobbcoachernas skull, jag får möjligheten att få ihop ett bra cv till mig själv som kan fungera som mall när jag själv ska söka arbete, sen ska jag dessutom ge feedback till coacherna, säga vad jag tycker om underlaget.

Imorgon ska jag följa med min handledare till Arboga och Köping för att få se kontoren och de som arbetar där. =)

Är helt sjukt trött på kvällarna, är så mycket att ta in, massa nya intryck och massa människor man träffar varje dag. Tror aldrig jag haft så lätt att somna på kvällen. Så himla skönt med rutin, i princip samma tider varje dag.

På söndag ska min lillebror döpas, var på guldfynd idag och hittade världens gulligaste doppresent. Något som han kommer ha glädje av länge. <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela