ForWhatIt´sWorth

Hälsa

Publicerad 2011-09-12 17:12:35 i Allmänt,

Kände att det var dags att ta tag i min hälsa nu. Tog ett ryck idag och beställde tid hos kiropraktor och även en tid på vårdcentralen då min mage dödar mig snart. Så nu ska jag bli frisk!

Fick krångla lagom mycket för att få en jävla tid på vårdcentralen. Ringde dit imorse, för det första så hatar jag systemet med att de ska ringa upp, för det andra när man äntligen får tag i en riktig människa så får man besked om att de tär fullt och att det inte fanns någon vanlig tid innan oktober, like wtf ? När jag beskriver mina symptom blev hon orolig men kunde fortfarande inte hjälpa mig just då. Bad mig dricka juice, när jag precis minuterna innan sagt att jag har magkatarr. Blev så jävla arg så jag sa till henne att det blir ju fan som att välja mellan pest eller kolera. Hon bad mig ringa jouren på 1177 vid 16 istället för att se om jag kunde få en akuttid, men fick besked om att det nog också kunde vara svårt. Fick även besked om att magkatarren fick vänta för det lät inte tillräckligt akut (tabletterna har bara slutat fungera och jag är illamående å yr varje dag) så det fick jag återkomma om i framtiden... Vi 16 ringde jag 1177, efter en stund fick jag prata med en dam som bokade in en akuttid nu ikväll.  Trägen vinner ! Usch för vården.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela