ForWhatIt´sWorth

2011-09-19

Publicerad 2011-09-19 18:15:33 i Allmänt,

Måndag och ny vecka på praktiken. Den här veckan skall jag till att börja med vara med Rehab tjejorna :) På torsdag ska personalen(och jag) till Flen hela dagen och på fredag är det en såkallad jobbjakt i samarbete med Köpingkontoret. Jobbjakten ska hållas på BIG INN och den fungerar så att vi tar med massa broschyrer och bord, ställer upp oss i de knallorangea jackorna som det står Eductus på och pratar med folk som går förbi. Syftet är att synas, att visa upp att Eductus finns och vad det är. I och med att man åker ut och visar upp sig kan man om man har tur stöta på personer som behöver anställa folk, kan tänka sig att ta emot praktikanter eller personer som kanske inte behöver någon just nu men som kanske kan komma att behöva det senare (jul tillexempel). Jobbjakt är alltså ett sätt att visa upp sig och skaffa kontakter.

Ikväll blir det lugnt, bara slappa och kolla film. Är helt slut, mitt eget fel dock eftersom jag aldrig kommer i säng i tid på kvällen. Tur att kaffe finns !

Ronnie, jag älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela