ForWhatIt´sWorth

Tredjenovembertvåtusenelva

Publicerad 2011-11-03 10:41:08 i Allmänt,

Sista dagen på praktiken i tisdags, trodde inte det skulle kännas så sorgligt som det gjorde. Kändes inte alls kul att gå hem när dagen var slut. Gjordes iordning avslutningsfika för mig och de i personalen som jag gått mest med samlades runt bordet med tända stearinljus och fika. Strax innan fikat var slut fick jag en present, en jättefin lila orkide :) Innan jag skulle gå hem blev det kramkalas och flera sa att jag måste komma dit och hälsa på. En i personalen jag pratat mycket med såg ut som att den skulle börja gråta, usch hejdå är inte min grej. Min tid på Eductus har varit utvecklande och fin, kommer sakna att åka dit <3


I tisdags morse ringde jag till sjukgymnasten och fick en tid nu idag vid 10. Hon som jag pratade med krånglade massor då hon "fått en ny dator". Tänkte inte så mycket på det men fick verkligen klart för mig idag att hon inte visste hur man bokade in tider. Kom nämligen dit nu vid kvart i tio och fick veta att jag inte hade någon tid bokat enligt datorerna. KUL ! Blev en aning frustrerad och berättade om det hon sagt om datorn. Så de kollade nya tider och nu ska jag dit vid 13 istället. Hoppas på bättre lycka då. Aja nu när jag lugnat mig så känns det väl okej. Fick lite extra motion sådär på morgonen och det är väl inte fel egentligen. Ringde Gabbi mitt i mitt frustrationsanfall utan att tänka på vad klockan var, tror jag väckte stackaren. Kul sätt att vakna på, av en arg stinis. Förlåt :P

Nu väntar jag på att älskling ska vakna så vi kan åka en sväng till tunapark. Blev nämligen så avundsjuk på mjukisbyxorna jag köpte till älskling att jag vill ha såna själv, bara hoppas på att de finns kvar :) Älskling ska köpa ett nytt headset då hans på något konstigt vis gått isönder. Undrar hur det gick till egentligen, en dag när han skulle ta på sig dom så bara ramlade de isär, intressant. Försökte bryta av headsetet på andra sidan på samma ställe men det var typ omöjligt.

Idag tänkte jag bli klar med pm tentan eller vad man ska kalla den. Det här är nog den flummigaste tentan jag någonsin skrivit. Men verkar som att många delar den åsikten om att tentan är flumm så de tär väl bara att köra på och skriva det jag tror de vill att man ska skriva. Imorgon ska den lämnas in innan klockan 18 på kvällen. Sen hur de tänkte när det satte inlämning på en fredagkväll är ju en annan fråga.

I helgen hoppas jag på att det blir leka i Västerås men det märks, tentan först sen planera in roligheter.

Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela