ForWhatIt´sWorth

Mjöö

Publicerad 2011-11-03 15:49:31 i Allmänt,

Var på tunapark en sväng förut, skulle köpt likadana mjukisbyxor som älskling har men när vi väl var där hittade jag ett par andra som jag tyckte var ännu finare, mohahah så jag köpte dem istället. Kostade lite mer men det var dom värda :) Älskling köpte ett headset sen åkte vi till donken, köpte ceasarsallad ! Sen började klockan närma sig ett och det var dags att åka till sjukgymnasten. Var inte beredd på att jag skulle vara tvungen att vara nästan naken men det fick gå. Han kunde se att jag är stel i vissa muskler och överrörlig i vissa. Måste börja träna de musklerna som är stela för att få någon slags balans så muskelknutorna och spänningarna försvinner. Han kunde även se en skillnad i axlarna, att den ena är högre men han trodde det kunde bero på musklerna, att jag spänt mig så länge att det blivit så. Eller att jag har skolios, men det tror jag inte på. Var en mycket positivare bild av min kropp än vad någon kiropraktor någonsin sagt så jag blev lite glad faktiskt. Han ansåg till och med att jag skulle kunna träna bort smärtan nästan helt ! Så nu är det verkligen dags att fixa gymkort, det är slut på att leka tjockis nu. Fick fem olika övningar som jag ska träna varje dag, sen ska jag tillbaka om tre veckor och se om det gett något resultat. Känner mig mör, som att ett tåg har kört över mig men kändes faktiskt lite bättre när jag gick därifrån. Sen att det endast kostade 100 kr var ju inte heller helt fel. Kiropraktorn kostade 400kr och då gäller inte frikort. Nej jag tror det här kommer bli bra. Sjukgymnasten var verkligen en person som bryr sig, en person som såg mig som ingen gjort tidigare. Därför kommer det förhoppningsvis bli en förändring nu så att jag kan må bättre. Väntar på ett samtal nu bara.

Håller på med sista delen av tentan, har skrivit nästan en sida och nu har jag fastnat. Men jag SKA bli klar idag så jag kan sitta och läsa igenom och finslipa sen. Imorgon eftermiddag ska tentan postas sen är det helg !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela