ForWhatIt´sWorth

Kurslitteratur och sjukgymnastik

Publicerad 2011-11-27 17:33:48 i Allmänt,

Sov riktigt länge idag sen fick jag ryck och började läsa kurslitteratur då bara anblicken av tentan gav mig ångest så jag bara ville lägga mig ner och dö. Har läst i flera timmar, det svider i ögonen faktiskt. Så tar en paus nu och tränar min stackars rygg, har gått igenom mina sjukgymnastikövningar och tänkte dansa lite zumba också. Provade det för några dagar sedan och det var riktigt kul ! Dansade en hel timme förra gången, tiden gick fort som bara den.

Visst ser vissa rörelser helt sjukt konstiga/roliga ut, eller nej, det ser jätteproffsigt ut på tvn, det är när jag, mitt stela åbäke ska härma som det ser roligt ut. Men kul är det och älskling får sig ett gott skratt ;P

Var hos sjukgymnasten i fredagsmorse, pratade en stund om huruvida jag tycker övningarna hjälper mig. Berättade att jag inte kommer igång med att träna gym, speciellt inte själv. Det är själva "ta sig dit första gången" som är det svåra. Jag är helt enkelt för feg för att gå till ett gym själv.

Fanns en tid, när jag bodde i lilla Arvika som jag brukade gå till gymet själv. Men det gymet låg i badhuset, samma hus som skolan hade gymnastik/bad vilket resulterade i att när man inte orkade bada(för det var svinkallt) så kunde man bara skylla på mens och då blev man skickad till gymet istället. Detta gjorde att jag vågade gå dit själv på fritiden för jag var så hemma där redan :) Men här, i Eskilstuna, finns det typ femhundratrettioelva gym som jag inte känner till alls.

Men min sjukgymnast var snäll och sa att han förstår att det inte är så lätt för en student att betala för ett gymkort och att han förstod det där med att inte våga. Därför får jag nu utnyttja vårdcentralens gym varje måndag och torsdag. Nu på fredag ska jag dit och få en genomgång av mitt program med sjukgymnasten. Det braiga med detta är att jag inte bara får en introduktion på hur jag ska träna på bästa sätt, det ingår även i frikortet vilket innebär att det inte kommer kosta mig någonting ! WHOOPEE ! :D

Imorgon är det måndag, en undervisningsledig sådan. Men ska befinna mig på vc klockan 11, är lagom nervös blöööh.

Puss



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela