ForWhatIt´sWorth

Julskinka

Publicerad 2011-11-26 21:58:14 i Allmänt,

Var på coop och handlade lite förut när vi såg billig julskinka som vi bara var tvungna att köpa. Var den färdigkokta varianten men vi köpte griljeringsingredienser (senap, ägg, socker, maizena). Tog bort nätet och torkade av den sen strödde jag på maizena så griljeringen skulle sitta bättre. Blandade ett ägg med en matsked socker och 4 matskedar senap som jag sen bredde på skinkan. Sen in i ugnen på 200 grader till den fick färg :) Luktar jul här hemma nu, väntar på att den ska svalna lite sen ska jag äta skinkmacka :D



Puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela