ForWhatIt´sWorth

Gastroskopi

Publicerad 2011-11-10 15:37:30 i Allmänt,

Så har man varit på gastroskopi. Var inte alls som jag förväntat mig. Fick prata med både en sjuksköterska och läkare innan de började, de upplyste mig om att det var en obehaglig undersökning och att jag skulle få okontrollerbara kväljningar som jag bara skulle låta komma upp. Fick panik men påbörjade undersökningen. Ju längre ner slangen kom desto mer panik fick jag, började gråta och de avbröt. Slutade med att de sövde ner mig för de kunde inte se något eftersom jag spände mig så mycket att magsäcken blev helt platt. Fick en spruta genom en slang i armen, började svida genom hela armen sen blev det helt svart. Vaknade upp av att en sjuksköterska skakade mig lite. Var totalt groggy. Efter en stund kunde vi lämna sjukhuset, tur att Ronnie följde med för jag var något ostadig på benen och får inte köra bil på ett dygn.

De kunde inte se något onormalt under undersökningen. Blev lättad över det, att det inte är något fel på magen. Men samtidigt börjar man ju fundera på vad det är som gör att jag har så fruktansvärt ont och att jag mår illa hela tiden. Man får nog dra slutsatsen att det sitter i huvudet. Att jag mår så dåligt psykiskt att det går ut över kroppen. Väntar på att kuratorn ska ringa mig. Så får jag hoppas att jag med hjälp av henne kan börja må bättre. Är så trött på att må så här. Men nu har jag i alla fall uteslutit en sak. Ett steg på vägen liksom.

Nu ska jag gosa ner mig i soffan och kolla på film, något säger mig att jag kommer somna rätt fort för får kisa med ögonen för att se vad jag skriver.

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela