ForWhatIt´sWorth

Delkurs 2 missbruk, ohälsa, rehabilitering

Publicerad 2011-11-08 18:36:37 i Allmänt,

Började en ny delkurs idag, den verkar jätteintressant :) Det enda jag irriterade mig på var att den manliga läraren inte var särskilt duktig på att få det att låta intressant även om det var det. Men har förhoppningar om att kursen kommer bli bra ändå. Mot slutet av föreläsningen ringde min mobil på hemligt nummer, blev helt nervös för jag trodde att det var ett helt annat samtal. Men det visade sig att det var min läkare som ringde, hon ville bara berätta att hon nu skickat remissen så jag kan gå till gastroskopin på torsdag. Sen ska jag även få tid för en spirometriundersökning.

Spirometrin går ut på att kolla lungornas kapacitet för att kolla om jag har astma vilket jag har misstankar om. Gastroskopiundersökningen går ut på att köra ner en slang genom halsen ner i magen med en kamera på, för att se om jag har magsår. Gastroskopin är jag lite nervös för, verkar inte särskilt trevligt. Men samtidigt är jag glad över att min läkare vill kolla upp allting för att jag ska kunna bli frisk, det är jag verkligen. Men börjar bli trött på att springa till vårdcentralen nu. Fast gastroskopin ska utföras på sjukhuset, älskling har lovat att följa med och hjälpa mig hitta då jag inte varit där förut.

Efter föreläsningens slut vid 12 gick jag och Gabbi till solariet i Nyfors. Var jätteskönt att sola, synd att det ska kosta så mycket bara. Gabbi hann precis med 13:15 bussen, sen kilade jag hem. Gjorde middag med älskling och sen dess har vi bara tagit det lugnt. Vi är totalt utslitna båda två, har misstankar om att det är förkylning i farten.

Imorgon är jag ledig, då ska vi storhandla. Det mesta börjar ta slut här hemma. Om älskling orkar ska vi även fixa krokar och sätta upp lite tavlor på väggarna så det blir lite mer hemtrevligt åt oss :)

Har sagt upp min lägenhet nu. ^^


Jag älskar dig <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela