ForWhatIt´sWorth

Black eyed

Publicerad 2011-11-09 20:34:07 i Allmänt,

Tiden bara sprang ifrån oss idag. Men vi hann med en del av det vi hade tänkt i alla fall. Först var vi iväg till fröslunda och hämtade Ronnies bok, passade samtidigt på att gå in på apoteket där och hämta min bricanyl. Var lite kö men precis när det var min tur öppnade en ny kassa, fick hjälp ända fram till betalningen, då får jag veta att det inte "finns någon kassa där" så jag fick vänta på att en kassa blev ledig så jag fick betala. Kändes som att det tog tre år innan jag fick betala, de bad om ursäkt för att jag fick vänta, varför öppna en kassa utan betalningsmöjlighet ? Fick tillslut betala och fyy vad dyr den var! Kostade nästan 160kr för den lilla. Efter det åkte vi till statoil, det var nämligen halva priset på spolarvätska så passade på att fylla upp. :)

Sen var det dags för storhandling, var duktiga att panta alla flaskor vi samlat på oss och givetvis blev pantmaskinen full... Sen när vi kom in i affären kom en kvinna fram till oss och hälsade jätteglatt. Stod helt still för både mig och Ronnie, hade nog varit kul att se våra ansiktsuttryck där :P Men när kvinnan fortsatte prata, med finsk brytning, så föll bitarna på plats. Det var två av Ronnies polares mamma. Usch sånt där är så pinsamt, när man vet att man borde veta vem det är men inte gör det. Samtidigt känns det så elakt att säga att man faktiskt inte vet vem man pratar med xD Sprang på Micky inne i affären också så vi skjutsade hem honom när vi handlat klart !

Glömde såklart att ta en stor vagn men tänkte (som vanligt) att det nog räcker med två små. Vilket resulterade i att vi nästan bar ihjäl oss ut till bilen sen. Men nu är både kylen och frysen nästan fulla och vi hittade betongkrok till tavlorna. Köpte även en ny blomma med massa små röda rosor till köksfönstret, blev jättefint :)

Tvättid fick vi imorgon så då ska gardinstänger och gardiner upp! Ska även till sjukhuset imorgon på gastroskopi.

Nu väntar jag på att vaniljvispglassen med daim som ligger i frysen ska bli klar, sen ska vi kolla på legend of the seeker :)
Puss !


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela