ForWhatIt´sWorth

Bedömningar

Publicerad 2011-11-27 21:46:55 i Allmänt,

Dansade som en gud förut och efter stretchen knakade det i hela min rygg och det kändes som att någonting lossnade liksom, som att jag blev rörligare. Hur skönt som helst :)

Skulle ha läst mer nu ikväll men var ute på äventyr en stund förut sen har jag pratat med gabbi i över en timme. Men nu känns tentan inte lika svår längre, när man hör hur andra tänker och man får lite idéer hur man ska gå tillväga. Måste bara läsa böckerna nu i veckan, även om inte allt fastnar så får man i alla fall en koll på vad böckerna innehåller och hjälp till att kunna hitta bra referenser sen när man väl börjar skriva tentan. Måste bli duktigare på att tro på mig själv, att jag kan göra rimliga bedömningar i de fallen tentan handlar om.

Tentan består av olika fall där man ska göra fiktiva bedömningar och ange vad man använder för bedömningsinstrument och vad resultatet av bedömningen ger. Sen ska man föreslå en behandling utifrån bedömningen och argumentera för varför man valt just den behandlingsmetoden, vilka förklaringsmodeller som ligger bakom de behandlingsmetoder man valt och vad modellerna innebär för behandlingarnas mål, innehåll och resultat. Man ska dessutom beskriva behandlarens roll i modellerna man valt.

Första känslan jag fick när jag läste tentan var att den var mycket större än jag trott, att det inte känns som att en så stor tenta motsvarar de 5 hp den ger. Men skitsamma, bara att läsa som en gud och sen skriva ****** :D

Puss&kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela