ForWhatIt´sWorth

Värmland

Publicerad 2011-05-09 07:50:28 i Allmänt,

Var ju som sagt hemma i Värmland i helgen =) Blev en ganska intressant bilresa och en ganska aggressiv Stina :P Har ju inte kört bil på evigheter så tyckte det var dags nu ! Skulle hämta upp syrran och jesper i örebro vid stationen, missade infarten och fick allmänt panik där ett tag, massa rödljus och helt fucking jävla omöjligt att vända. Gjorde en fuling och lyckades ta mig tillbaka till stationen, phew ! Första gången Ronnie sett mig på det humöret tror jag, lite halvt jävla jävligt panik. ^^ Förlåt <3

Kom fram till Challa runt halv 5 kanske, då blev det tacos ! Fick pengar i födelsedagspresent av både pappa och farmor :D Blev även lite kaffe och kaka som farmor bakat. Blev ingen riktig gräddtårta eftersom jag är känslig mot laktos :P Sen blev det lugnt resten av kvällen. Ronnie var helt död eftersom han inte hunnit sova innan vi åkte stackarn :/

Förresten glömde ju skriva vad jag fick av honom. Han kom hem till mig och hade ett paket med sig, sa att det bara var ett "litet paket". Ja jo, paketet var kanske inte STORT men de innehöll en MOBIL :D :D :D <3 <3 <3
Så nu har jag en mobil som fungerar, en snygg mobil som inte tappar täckningen så samtalen bryts hela tiden, som inte stöter bort simkortet eller låser sig så jag måste ta ur batteriet. För första gången i mitt liv har jag en touch mobil, och jag älskar den :) Höll på att få hjärtattack när jag såg vad jag fick, IDIOT <3 <3 <3 :D

På lördagen gick vi upp vid halv 9 och käkade frukost, åkte iväg till Edaparken och kollade på allt som såldes. Letade ju såklart efter edaglas då :) Både jag och pappa hittade fina glas som vi ville ha. Så jag fick 8 glas, 4 stora blå och 4 små i en mörkare färg, vet inte vad den färgen kallas ? Fina är dom iaf :) Så nu ska jag städa mitt glasskåp så jag får plats med mitt Edaglas där ! Ronnie köpte en kniv, den var verkligen jättefin med ett speciellt blad :) Efter edaparken åkte jag och Ronnie till centret, var på Öb och systemet, sen gick vi förbi Maximat så jag kunde lämna mitt nya mobilnummer och ge dem adressen så de kan skicka schemat eftersom det inte var riktigt klart än.

Drack lite hemma hos pappa innan det såklart blev förbi Källmans även iår med Syrran, Jesper, Pappa och Lars. Tog ett glas vitt och åt mat ! Sen förbi delfinen på en drink. Sen hem till pappa igen och satt där och pratade och drack mer ^^ Kvällen slutade på Kroconilen, men iår var det jättedött där tyvärr. Fick några drinkar av Lars som bjöd både mig Ronnie och syrran (och jesper?).  Jag och Ronnie gick hem rätt tidigt, och tur var väl de. Blev alldeles för mycket alkohol så jag mådde inte alltför bra nej.

Igår sov vi fram till lunch sen gick vi ner till 93:an och käkade kebabpizza <3 Sen blev vi bjudna på kaffe och bullar inne hos pappa innan vi började packa in sakerna i bilen och åka hem. Stannade i Karlskoga även på hemvägen och köpte lite mat. Stämningen i bilen var lite dålig. Syrran var både bakis och åksjuk så hon mådde inte så bra stackaren. Matade henne med vatten och morötter haha :P

Sen blev jag helt plötsligt fruktansvärt rastlös och försökte få upp stämningen i bilen, Ronnie skrattade iaf, syrran småsuckade sådär vuxet i baksätet, torris ! Åkte förbi Skinnskatteberg och lämnade dem sen åkte vi hem till Eskilstuna. Ville inte att sista biten av bilresan skulle ta slut, hur fint väder som helst, och bara jag och Ronnie  <3 Man får vara tönt okej ?!

Slängde oss i duschen när vi kom hem sen åkte vi till donken eftersom jag inte orkat äta ordentligt på dagen så jag var HUNGRIG ! När vi kom hem igen somnade nog båda två såfort vi la huvudena på kudden, iaf jag. Sov som en stock hela natten. Klockan 06:00 imorse var det dags att gå upp. Ronnie ska till Åland och jobba. Fick skjuts hem innan han åkte. Hatar att helgen ska gå så fort. Och nu får ja inte träffa honom på minst en vecka :/

Om två timmar ska jag möta gruppen i skolan och skriva seminarieuppgift.

Puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela