ForWhatIt´sWorth

2011/05/24

Publicerad 2011-05-24 23:07:27 i Allmänt,

Som ni kanske redan förstått så orkade jag inte gå på den sista föreläsningen innan sommaren. Sovit i princip hela dagen och tror inte det kommer bli något som helst problem att somna ikväll.

Har fått hemtenta frågorna nu, läste igenom dem lite snabbt och helt ärligt kändes det inte så hemskt. Ska bara bli frisk nu så jag orkar ta tag i den. Eller ja, beställde sista böckerna IDAG så får väl se när de dyker upp, men har fram till den 13 juni på mig att göra klart den. På ett sätt vill jag bli klar med den så fort som möjligt så jag kan åka hem till Värmland och börja jobba så jag får några pengar i juli. Men på ett sätt vill jag inte alls det. Kommer förmodligen inte kunna träffa Ronnie i sommar eftersom både han och jag ska jobba. Eller jo, vi måste försöka lösa det på nåt sätt, annars dör jag.

Imorgon är jag ledig och då ska jag bli frisk har jag bestämt, för på torsdag ska min grupp skriva klart seminarie 3 så vi slipper tänka på den uppgiften nåt mer och "bara" fokusera på tentan.

Den 31 maj ska jag på möte på praktikplatsen jag blev tilldelad. Blev lite förvånad när jag ringde för att boka ett möte. Första frågan jag fick var "varför ska du komma hit på möte"?. Är väl ganska logiskt att man åker dit och presenterar sig så att de får veta vem jag är och känner att de vill ta emot mig som praktikant samtidigt som mötet är en möjlighet för mig att känna efter om det känns rätt för mig. Aja känns skönt att jag fixat tid för möte och att jag lyckades få tid innan den 3 juni som är sista dagen. Det innebär att man måste besökt sin praktikplats innan det datumet om skolan ska hjälpa till att fixa ny plats om det skulle uppstå några problem.

Tänkte att det mesta inför sommaren var fixat nu. Sen kom jag på att jag måste ringa massa samtal. Jippie jag som älskar att ringa, NOT. Men jo, måste ringa adressändring och dessutom säga upp internet. Känns värdelöst att stå och betala på ett internet som man inte använder. Okej det kanske inte kan räknas som "massa" samtal. Men det känns som det eftersom jag verkligen inte gillar att ringa folk jag inte känner. Usch måste verkligen träna bort det där. Med tanke på att jag läser till socionom och förmodligen kommer bli tvungen att ringa massor jag inte känner i framtiden så är det inte så bra att ha telefonskräck. :P

Börjar faktiskt se fram emot att jobba i sommar. Har haft lite ångest över att sitta i kassan igen då Maximat ligger inne i ett stort köpcentrum som är till för gränshandeln, vilket innebär att massor av norskar åker dit och handlar som galningar. Köerna i kassorna är oftast enorma och det där med arbetstider och raster går inte alltid att hålla. Men sen finns det ju de dagar som är riktigt trevliga och ibland längtar man faktiskt lite till jobbet. Hoppas att väktaren som brukar jobba där är kvar bara. Han är så rolig, på kvällarna när det är lugnt håller han ju till utanför maximat och ibland kan man ju få lite damp sådär på kvällskvisten och då kan det flyga både sega råttor och såna där långa godisormar lite här och var över kassorna och golven. Han är bra cool den där gubben xD Men man måste få vara lite galen ibland för att orka jobba på centret, to remain sane liksom =)

Förutom att jag är förkyld så känns allt riktigt bra just nu och det är ju det som räknas. Jag har klarat alla tentor hittills och har bara en hemtenta kvar innan sommaren. Jag har jobb och slipper därför oroa mig över hyran i sommar. Jag har världens bästa pojkvän som jag trivs hur bra som helst med. Jag ska bo hos min underbara farmor i sommar.

Som det ser ut nu så är det enda negativa att jag och Ronnie kommer vara så långt ifrån varandra under några månader. Det är tur att det finns telefoner och datorer, och eftersom jag fick en så fin mobil så har jag ju internet på den och slipper springa ner på bibblan i challa om jag vill åt internet xD (Farmor har ingen dator, pappas är en burk där det bor massa virus i).

Nej nu ska jag gosa ner mig i Ronnies säng och läsa Eragon. Alldeles ensam och rädd.

Puss !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela