ForWhatIt´sWorth

Trettioförsta maj tvåtusenelva

Publicerad 2011-05-31 15:22:52 i Allmänt,

Var nog lite nervös inför praktikmötet idag för det var nästan omöjligt att sova inatt. Det är alltid sådär lagomt i tid till man ska upp som det är som skönast att sova, det var riktigt plågsamt att gå upp imorse. Ronnie ringde och jagade upp mig :P Blev rätt stressigt men jag hann till bussen ca 5 minuter innan den skulle gå ! (:

Har fått tilldelat praktikplats i Västerås på AcadeMedia Eductus som ska ge människor utveckling, jobb eller en ny karriär genom utbildning, coachning och matchning. Hade helt ärligt inte hört talas om dem förut. Men nu när jag varit där kan jag konstatera att det verkar vara ett tufft arbete. Min kontaktperson var hur trevlig som helst och visade mig runt och presenterade mig för så många människor att jag inte kommer ihåg ett enda namn ! Var alldeles för upptagen med att hålla koll på mitt eget namn där bland allt hälsande ! Vi gjorde upp att jag börjar praktiken den 30 Augusti och jag skulle dyka upp när det passade mig med bussen haha. "maila så jag vet är du kommer". Hon verkade verkligen mån om att jag skulle ha det så bra som möjligt och jag får välja vad jag vill jobba med om jag skulle fastna för nåt speciellt :)

Nu är jag tillbaka i Etuna och sitter hemma hos Ronnie :) Väntar på att Gabbi ska smsa att hon fört över pengar så jag kan hämta de sista böckerna som vi behöver till tentan. Ska kolla lite på tentan idag också, men känner att jag inte kan skriva så himla mycket mer innan jag har resten av böckerna. Ska försöka göra en familjekarta och nätverkskarta idag iaf :)

Imorgon är seminarium tre, alltså det sista sem den här kursen, sen är det bara hemtentan som ska in sen blir det bye bye etown. Hur fan jag ska ta mig hem med alla grejer har jag inte listat ut än men det löser sig nog ^^ Funderar på att inte ta med mig så mycket kläder för då får jag värsta ursäkten att köpa nya när lönen kommer, smart va ? :D Mohahahahahah

Nä dags att göra något vettigt, tentan here I come ! Eller egentligen måste jag ringa läskiga folk på adressändring och comhem först. Wäääää..


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela