ForWhatIt´sWorth

Föreläsning om vårdetik

Publicerad 2011-05-17 13:17:13 i Allmänt,

Gick upp kvart i nio idag, började skolan kvart över, behöver jag säga att det blev lite stressigt. Men jag hann, ramlade in i klassrummet ett par minuter innan vi började ^^

Hade en extern föreläsare, en pensionerad dam som pratade om vårdetik. Tyckte att hon var lite cool (: En av de få gångerna som man orkat lyssna koncentrerat hela föreläsningen. Inte för att det riktigt var vårt ämne då hon var sjuksköterska i botten. Men som hon sa är etiken generell och man kunde byta ut ordet vård till omsorg, patienter till klienter osv :)

Sitter hemma på lunch nu. Riktigt tråkigt väder idag med regn. Det är i såna situationer, när det regnar och man inte har nåt paraply, som man verkligen får bekräftat att man har självfall i håret, big time. Jag ser ut som ett misshandlat får... Annars så gillar jag regn, om man slipper gå ut i det. Sitta inne och mysa, lyssna på regnet och läsa en bok eller så.

Klockan två har vi tydligen VFU och genomgång av studiehandledningen. Just nu är jag inte alls peppad på att gå tillbaka till skolan för att vara där i en timme. Men det är väl lika bra att ta sig i kragen och göra det iaf antar jag.

Saknar dig Ronnie. :/ <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela