ForWhatIt´sWorth

Trasiga skor

Publicerad 2011-01-04 18:46:55 i Allmänt,

Skrev klart seminarieuppgiften på Jessica och Hanins praktik idag. :)

När vi skulle gå därifrån upptäckte jag helt plötsligt att mina skor bestämt sig för att ge upp, blixtlåsen på ena skon hade gått isönder. Ni vet såna där höga vinterskor där det är nödvändigt att blixtlåsen verkligen fungerar för att man överhuvudtaget ska kunna gå i dem...

Blev lite Stinafierad panik (det är jag bra på), sen satte jag en snodd runt benet så skon iaf satt kvar (what to do liksom) sen gick vi till närmsta skoaffär och köpte ett par nya höga vinterskor(utan blixtlås).

Efter att vi varit på skoaffären gick vi till skolan och skulle skriva ut våra seminarieuppgifter. Då uppenbarade sig Stinafierad panik igen när jag kom på att jag inte alls kan skriva ut på skolan eftersom jag har open office, men med hjälp av Hanins kloka hjärna kopierade jag texten och mailade den till Jessica som kunde klistra in den i ett worddokument som vi sedan kunde skriva ut :)

Efter den panikattacken gick vi och postade våra seminarieuppgifter. Sen gick vi ner på stan igen och shoppade lite. Jessica hittade en tröja och en sportbh. Jag som inte skulle ha någonting alls egentligen fick ju vara så god att köpa nya skor och när jag ändå var i farten fick världens gulligaste lilla tröja följa med hem, en grå med små röda hjärtan på, jättesöt :)

Sen tog orken slut och det var dags att gå hem, det är verkligen äckligt väder ute, man går ute i typ 30 sekunder sen känns det som att kylan tränger rakt igenom en och man vill bara IN IN IN.

Passade iaf på att ringa handledaren på vägen hem och göra upp vilken tid jag ska bli hämtad imorgon, tydligen så börjar vi en timme senare när ungdomarna har "jullov", vilket innebär att jag får sovmorgon ända till halv 7 imorgon, vilken lyx va ;) haha

Blev även en sväng inom pressbyrån, dels för att det är så kallt att jag kände att om jag överhuvudtaget skulle överleva hela den långa (höhö) vägen hem från stan så behövde jag en kaffe på vägen, dels för att jag idag är alldeles för lat för att laga mat så jag köpte mat där, busigt va :D

Köpte även sko impregnering när jag köpte skorna så nu har jag sprayat alla skor här hemma så nu kommer jag förhoppningsvis hålla mig torr om fötterna.
Sen så flirtade jag lite med Martin också hahaha så han håller på att hjälpa mig skaffa Word via msn, bara hoppas det fungerar nudå, börjar tröttna på open office... :)


Pussåkram !





Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela