ForWhatIt´sWorth

Det sociala arbetets juridik

Publicerad 2011-02-04 13:39:11 i Allmänt,

Den här kursen krävs det verkligen att man hänger med och läser all kurslitteratur. Så därför var jag så jävla duktig med att inte betälla kurslitteraturen i tid vilket har resulterat i att jag endast har fått några av böckerna hittills, givetvis kom bara en av de böckerna jag verkligen behöver just NU först. De andra väntar jag fortfarande på. Så jag ligger redan efter med att läsa...

Men har iaf läst ut den boken jag har fått och nu sitter jag och försöker analysera svaren på intervjufrågorna från intervjun jag hade med min handledare i måndags. Man får skriva max två sidor och jag har redan fått ihop en sida med enbart hans svar så det känns rätt lugnt. Nu måste jag bara analysera svaren och få in referenser från kurslitteraturen. Men trots att juridik är riktigt svårt så är det samtidigt himla intressant så det är kul att läsa böckerna. Gillade verkligen boken Sekretess som är skriven av Lars Clevesköld och Anders Thunved :) Bara hoppas att åtminstone någon utav de andra böckerna är lika intressanta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela