ForWhatIt´sWorth

Det eviga kriget

Publicerad 2011-02-14 17:39:25 i Allmänt,

Det eviga kriget mellan människors olika åsikter är på topp idag. Fattar inte varför alla strävar efter att få RÄTT hela tiden. Ibland finns det inget rätt och fel. Varför kan man inte bara komma överens om att man tycker olika ?
Olika saker spelar in på varför människor tycker som de gör.

Naturligtvis är det ganska logiskt, att de som har massa människor runt sig hela tiden, gillar högtider och andra dagar då det är tänkt att man ska umgås med dem man tycker om.

Men för de som inte har någon, känns sådana dagar helt fruktansvärda. Ensamheten gnager och om man inte redan hade ångest så har man det sådana dagar.

Jag gillar inte högtider, och det finns en anledning till det. Jag tycker högtider är fruktansvärt jobbiga.

Men ja, det kanske ändras någon dag. Den dagen som de som gillar tex alla hjärtans dag blir ensamma, då kan jag lova att de inte heller uppskattar den på det sättet de gör idag.

Jag respekterar de som gillar högtider, varför kan ni inte respektera mig ?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela