ForWhatIt´sWorth

Sambo <3

Publicerad 2011-12-28 14:29:47 i Allmänt,

Har varit en hektisk tid och jag har inte haft på datorn överhuvudtaget på säkert en vecka. Dels så har Ronnie opererats (diskbråck) och de första dagarna efter operationen behövde han hjälp med det mesta. Vi firade jul i Uppsala hos hans bror, fru och deras barn. Kom dessutom lite släkt så vi var 11 stycken totalt. Massa god mat och hur mysigt som helst :) På juldagen åkte vi till Märsta och käkade mat hos Ronnies pappa. Men sen tog Ronnies krafter slut, han mådde inte alls bra, var nog lite mäktigt att åka iväg så långt när man är nyopererad. Så vi stannade inte så länge där.

De senaste dagarna har jag flyttat och flyttstädat. Fick hjälp av Ronnies bror Jonathan att skura lite och Ronnies mamma hjälpte till att köra saker till Ronnies lägenhet. Tack ! :)
Har skrubbat och gnott så händerna är totalt förstörda efter alla skurmedel. Har ont i hela kroppen, blev lite mycket för min rygg att ligga på golvet och skura lister :P Idag vid 11 besiktigades lägenheten och den blev godkänd ! Bara ettor och tvåor (nytt, normalslitet) så jag är jättenöjd :D Har dessutom adressändrat och fått upp lappen på dörren, så nu är man sambo <3

Var iväg till bolaget förut och handlade inför nyår, ska på maskeradnyårsfest hos Michis och John. Alla ska klä ut sig till någonting på första bokstaven i sitt namn och köpa med sig en platta eller flaska av något slag. Sen ska allt ställas ner i baren och alla får ta vad de vill ha :) Fick dräkterna igår och ska snart prova min. Min bokstav blev S så jag köpte en dräkt från partykungen "sexig sjuksköterska". Och nog kan den kallas sexig alltid, får nog akta mig för att böja mig för mycket för då lär jag visa arslet ^^ Ronnie ska vara Rambo xD

Känns skönt att lägenheten är godkänd, nu kan jag äntligen slappna av lite. Sen att lägenheten här ser ut som ett bombnedslag är en annan sak. De sakerna kan jag i alla fall sortera i lugn och ro utan deadline. Är som en hinderbana just nu :P

Ska vila lite sen ska jag fixa upp lite tavlor och gardinfästen så jag kan få upp gardiner, har fått fria händer av älskling att möblera hur jag vill, wihoo ! ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela