ForWhatIt´sWorth

Känslan när det släpper...

Publicerad 2011-12-05 23:03:52 i Allmänt,

...och tentaskrivandet flyter på <3 Måste säga att jag har varit riktigt duktig ikväll med tentaskrivandet. Jag är snart klar med typfall ett vilket är mitt mål för ikväll. Har två punkter kvar att skriva, den ena har jag redan klart för mig vad jag ska skriva, den andra är dock lite klurigare men det ska gå!

Så kom då första snön för i år, jag tycker om snö om det handlar om att titta på den och eventuellt slänga en snöboll på någon, men att kämpa sig fram i snö, skrapa rutor på bilen och sopa snö, nej usch. På jul ska det vara snö för att få den där julkänslan och även på nyår för den ultimata nyårskänslan. Men sen kan den enligt mig försvinna. :)

Ska bli intressant att se hur folk reagerar på vintern i år, det är så lustigt att den kommer som en chock för människor, som att det aldrig varit vinter förut. Då syftar jag på bilkörandet, enligt mig faller det sig ganska logiskt att man inte kan köra på samma sätt på vintern som man gör på sommaren. Att man måste tänka på att det kan vara halkigt vilket innebär att man tillexempel måste börja sakta in i god tid innan korsningar och liknande. Men nä, folk kör på som vanligt och sen skyller man på att det var halkigt. Visst, vissa halkolyckor kan man inte förhindra oavsett om man kör långsamt. Men att ha en medvetenhet om halkrisken borde alla körkortsinnehavande bilkörare ha tycker jag. sådetså.

Nej nu åter till tentaskrivandet !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela