ForWhatIt´sWorth

Börjat

Publicerad 2011-12-03 19:42:39 i Allmänt,

Tog typ tretusen år innan jag kunde börja skriva tentan. Var en sväng på tunapark vilket tog mycket längre tid än förväntat, älskling köpte en ny mobil :)

När jag kom hem lagade jag middag för kom på att jag glömt äta idag så det fick bli kyckling och ris ! Ringde pappsen också eftersom Amanda fyller två år idag, blev ett långt samtal på nästan en timme. Amanda hade tydligen fått så mycket saker att de knappt visste vart allt skulle få plats haha :p

Men nu har jag i alla fall börjat med tentan, kollat på förklaringsmodeller och har nu skrivit en halv sida. Känns bra att jag kommit igång, sitter och funderar på bedömningsinstrument och stuff. Fast det känns som att jag missuppfattat allting. Men det är väl bara att köra på. Känns som att motivationen kommit tillbaka lite, är rätt mysigt att sitta själv med musik på låg volym, lite tentapluggsgodis att knapra på och bara läsa och skriva. Satsar på att bli klar med typfall 1 idag, men frågan är om jag hinner? Om man ser till hur stor tentan ska vara (6-10 sidor) och att man ska vara kortfattad så räknar jag med att varje typfall ska vara 2-3 sidor var (3 typfall tot). Detta innebär att jag då har 1,5-2,5 sidor kvar att skriva idag. AAARG varje lägger jag ner så mycket energi på skit när jag borde lägga ner energi på att komma på vad jag ska skriva istället ? :P

Men har svårt att gå vidare nu, har inte bestämt mig för om jag ska ha ett utanför perspektiv på typfallen eller inte. Alltså om man ska beskriva utredning utifrån eller om man ska befinna sig i den. Tydligen så fick man bestämma själv. Sen fick man tydligen bestämma själv om barnen i typfall ett skulle vara barn eller vuxna. Men om man räknar lite matte ser man att de är vuxna vilket jag kommer utgå ifrån. Palla låtsas att de är små när det inte är det liksom. haha

Nej dags att återgå till skrivandet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela