ForWhatIt´sWorth

The day of fail

Publicerad 2011-08-06 18:43:24 i Allmänt,

Tror det mesta gick snett idag. Kunde inte somna inatt och kollade på klockan sista gången vid 06:00 imorse. När jag då äntligen lyckades somna vaknade jag av ett väldigt flaxande och massa pip. På något vis hade en liten fågel lyckats klämma sig in genom fönstret som jag hade på glänt. Det är ett sånt fönster med spärr som man måste haka upp innan man kan öppna fönstret helt. Försökte lugnt och försiktigt öppna den så jag kunde släppa ut den lilla stackaren (fanskapet) vilket resulterade i att den först chockat landade på min arm och stirrade på mig, sen började den flaxa mot fönstret och bajsa överallt...

När den upplevelsen var över återvände jag till sängen och lyckades nästan somna när mobilen ringde, från jobbet.. Så det var bara att bita ihop tänka på pengarna och slänga sig iväg till jobbet. Väl på jobbet kom en iqbefriad kund som inte kunde fatta att jag behövde ha varorna på bandet för "han hade ju köpte så mycket fryst kyckling och det var krångligt att lägga upp alla".. Asså tror människor att varenda jävla kyckling väger exakt samma ? Han blev skitsur och slängde upp varorna på bandet. Fick en kartong med djupfrysta höns (13 kg) slängt i knät så jag höll på att knäcka fingrarna av mig. Men då var det som att han insåg att han gått över gränsen. Han slutade vara kaxig och kunde tillomed tacka för kvittot. Han vara bara tvungen att skälla i 10 minuter först.. SUCK ! Blev iaf en kortdag 11- 15 :) Med dubbelt betalt.

Det var rätt konstigt egentligen att jag inte orkade reagera när han skällde på mig. Men jag orkade inte. Jag lät honom stå där och skälla bäst han ville. Om han nu mådde bättre av det så fick han väl göra det. Men hade lådan träffat mig hade jag ringt väktaren, palla bli misshandlad med djupfrysta höns. Som tur var satt Markus i kassan mitt emot och han sa till kunden på skarpen att han fick respektera hur affären fungerade typ :P

Fick höra av Markus senare att kunden kommit tillbaka och köpt dricka, men han vågade inte titta på varken mig eller markus och han tittade i golvet. Så han hade vett på att skämmas iaf.

Har inte gjort särkskilt mycket sen jag kom hem, bara tagit det lugnt och ätit lite. Men vågar inte lägga mig för då somnar jag väl inte inatt. Så ska försöka hålla mig vaken ett par timmar till. Imorgon är det en ny arbetsdag..

Men nu är det bara 1 vecka och tre dagar kvar <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela