ForWhatIt´sWorth

Helgen

Publicerad 2011-04-06 16:07:22 i Allmänt,

Har ju totalt glömt att skriva om helgen, bättre sent än aldrig !

I fredags skrev klassen salstenta i juridik, något som jag tänker förtränga så länge som möjligt då det gick helt fruktansvärt, omtenta woo!
Efter tentan blev det hem och städa lite, vid 16 kom Esther till mig ! Gick ett varv på stan och sen blev det hem och äta grillad kyckling, vitlöksbröd, dricka massa te och äta choklad. Gick även en låång promenad :) Hann med en del prat iaf även fast tiden gick alldeles för fort..

På lördan kom Esthers föräldrar och hämtade henne, de skulle vidare till Sthlm på nån konsert !

Själv satte jag mig på tåget och skulle försöka ta mig till min kära syster och Jesper i Skinnskatteberg ! Kom fram till Kungsör och skulle där byta till buss som skulle ta mig till Köping. Var lite osäker på vart bussen gick ifrån, men frågade tre olika personer och fick samma svar "bussen går från stationen". Det fanns inte en enda skylt som sa någonting om vart bussen kunde gå ifrån eller vart det fanns någon eventuell busstation. Det var jag och en medelålders dam som skulle till Köping. Klockan blev 13 och ingen buss kom, ett resesällskap som dök upp talade om för oss att bussen inte alls gick förbi stationen längre utan gick endast från busstationen som enligt dem låg 1-2 km bort. Damen som också skulle till Köping ringde då en Taxi som vi delade på. Kul, där gick min ekonomi i kras ! Damen betalde taxin och jag fick hennes kontonr så jag kunde sätta in pengarna jag var skyldig henne. Så himla gullig, litade totalt på mig ! Och JA jag satte in pengarna :)

Kom fram till Köping och skulle åka buss därifrån till Skinnsberg, var något nervös men taxichaffisen visade vart bussen gick ifrån och jag tog mig fram till Skinnsberg där min syrra mötte mig :)

Satt hemma hos dem och en sväng hos deras granne och förade, sen blev det middag med bordsplacering vid deras skola. Syrran satt som tur var mitt emot mig så det kändes inte så pirrigt. Fick två killar vid sidorna om mig som var så olika som man kan bli tror jag. Den till högerförsökte ta hand om mig och var jättetrevlig, den till höger vet jag inte riktigt vad han höll på med, supa ner mig tror jag ! Mot min vilja..

Han: "vill du ha nåt"
Jag: "nej tack" "
Han: okej (beställer mer och häller upp)

Då får man skylla sig själv tycker jag ! :P

Sen blev det dans, var dock inte min musiksmak men det var helt okej ändå :)

På söndagen var det meningen att jag skulle åka hem, men var inte alls sugen på det så jag stannade en extradag ! Fick följa med Jeppe och syrran ut i skogen och hjälpa dem med en skoluppgift. Dom skulle taxera skog. Det var kallt, blött och tog fyra timmar. :D (flåt men det var inte riktigt min grej känner jag) Var skönt att röra på sig och man kände verkligen att man förtjänade maten när man kom hem och man somnade jätteskönt på kvällen, men själva grejen att gå runt i skogen och mäta träd och skriva upp på ett block... Hmmm ;P
Efter taxeringen cyklade vi hem, hurtiga som vi är, och gjorde iordning tacos och köpte godis. Myste med det framför tvn innan det var dags att sova.

På måndagen följde jag med dem till skolan och de satt vid datorerna och gjorde en exel uppgift, det var lite kul faktiskt, speciellt när allt blev rätt med facit och vi fick gå hem ;)  Nädå det var bättre än att frysa ute i skogen, men JAA jag och min syrra går helt fruktansvärt olika utbildningar ! Efter skolan blev det hem och äta middag sen se på tv ett tag innan min buss gick.  Åkte hem vid halv 8 och kom fram till Etuna vid 22. Ibland önskar man verkligen att man hade bilen här. Helt sjukt att det är 8 mil till skinnsberg vilket skulle ta typ 1 timme med bil, och med buss/tåg och byten tar det mellan 2,5- 3,5 timmar.. Men det var värt det, har haft världens mysigaste helg !! <3 Resan hem gick bra iaf, frågade chauffören när jag gick på bussen i Köping hur fan jag skulle hitta till stationen, han lovade att hjälpa mig. När vi kom fram till Kungsör var det en som plingade och då ropade chauffören på mig och sa att jag skulle gå av och pekade vilket håll jag skulle gå. Sen kollade han genom sitt sidofönster att jag gick rätt, han stack ut huvudet och bara "jag bara kollar så du går rätt, lycka till!" Han var jättetrevlig, jag såg nog lite förstörd ut :P Hittade till stationen som inte alls låg 2km från bussen, men jag tror jag gick av före busstationen ? Men kom iaf med tåget efter en kall och jävlig väntetid på 40 min för att sen få åka tåg i hela 16 min ! :P

Idag grupp pluggade vi i skolan med vår uppgift, hittat på familj och socialtjänst ! Har varit riktigt kul, har skrattat och haft hur kul som helst, trivs jättebra med gruppen :)

Efter skolan gick jag hem till Carro, sen gick vi på stan en sväng, hennes ena syrra har fått en till bebis så blev lite shopping ala barnkläder :) Sen en fika på first class innan jag knatade hem.

Ikväll blir det nog inte mycket, är jättetrött av någon anledning. Ska försöka läsa lite i nya kurslitteraturen innan jag somnar :)


Lalalala !

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Stina

Är en 27 årig tjej som brinner för att hjälpa människor, att genom mina bearbetade erfarenheter kunna vara ett verktyg för andra. Därför började jag läsa till Socionom hösten 2009 och har nu en Socionomexamen. Arbetar som socialsekreterare på utredningsenheten ungdom och trivs jättebra :)

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela